Ambulant alkoholbehandling Aalborg

Ambulant alkoholbehandling Aalborg

Dansk MisbrugsBehandling tilbyder ambulant alkoholbehandling i Aalborg, Århus og København.

Ambulant behandling betyder, at man bor hjemme og deltager behandlingsmøder gennem ugen, mens man passer sine daglige gøremål – arbejde og familieliv.

Mange tror at døgnbehandling er den mest effektive behandlingsform, men ambulant alkoholbehandling viser dig for de fleste alkoholmisbrugere at være lige så effektiv – og ofte endda bedre end døgnbehandling.

Dette er fordi man i den ambulante behandling har mulighed for, at afprøve sine nye livsstrategier i sin dagligdag, mens man får støtte og vejledning i behandlingen. Når man går i døgnbehandling begynder det hårde arbejde jo først når man kommer hjem – uden at man har støtte fra behandlingen.

Ambulant alkoholbehandling Aalborg indeholder:

  • 3 ugentlige behandlingsmøder – mandag, onsdag og fredag uden for normal arbejdstid
  • Enesamtaler med alkoholrådgiver
  • 1 efterbehandlingsmøde hver 14. dag i 6 mdr.
  • Familiebehandling til de nærmeste pårørende

Fordele ved ambulant alkoholbehandling:

  • Man kan passe arbejde og bo hjemme mens behandlingen foregår
  • Man er selv herre over, hvem der skal vide at man er i alkoholbehandling
  • Prisen er ca. 1/3 af prisen på døgnbehandling
  • For ca. 90 % af de danske misbrugere er behandlingsprognosen lige så god som i døgnbehandling

Dansk MisbrugsBehandlings ambulante alkoholbehandling foregår efter de samme principper uanset om det foregår i Ålborg, Århus eller København.

Mener du at du drikker for meget, og gerne vil vide mere om ambulant alkoholbehandling i Aalborg, så kontakt os på tlf. 70 10 03 03. Vi svarer alle ugens syv dage.

Dansk MisbrugsBehandling
Adelgade 2
9000 Ålborg

Læs mere om Afhængighed af alkohol

7 kommentarer

  1. […] også om: Alkoholbehandling København Ambulant alkoholbehandling Ålborg Alkoholbehandling […]

  2. Hej

    Hvordan ved man hvornår man har et alkoholproblem?

    Jeg drikker aldrig på arbejde, som jeg forøvrigt passer uden sygefravær.

    Jeg kan også sagtens gå op til 14 dage uden at drikke, men så går det galt. Når vi er i byen eller til fest så drikker tit alt for meget, så jeg ikke kan huske det halve af hvad dere er foregået.

    Jeg bliver både flov og ked af det dagen efter, og lover min kærste at det ikke skal ske igen……men…..

    Ellers er jeg velfungerende, jeg elsker min familie, og synes slet ikke at jeg er alkoholiker.

    Jeg håber du kan hjælpe mig

    Venlig hilsen

    Jens

  3. Kære Jens

    Alkoholisme kan arte sig på forskellig vis. Nogle misbrugere drikker jævnt, ofte dagligt, men uden nødvendigvis at drikke sig meget berusede. Promilledrikkere er der npgen der kalder dem.

    Så er der andre, ligesom dig, der drikker med det man kalder kontroltab, dvs, man har svlrt ved at stoppe igen efter de første drinks. “Jeg mangler min bremseklods” og “Jeg har ingen stopknap” er den måde mange forklarer det på.

    Der er simpelthen nogen der synes at være overfølsomme over for alkohol, på den måde forstået, at når man efter de første drinks er tændt, så drikker man sig i hegnet, som de unge kalder det.

    Der synes ikke rigtig at være noget at gøre ved det, andet end helt at holde op med at drikke; fænomenet synes at være uden for viljens og psykens kontrol.

    “En er en for mange og 1000 aldrig nok” siger et gammelt slogan – og som du beskriver dit problem, lyder det som om det er sandt for dig.

    Håber du kan bruge det til noget – ellers er du velkommen til at skrive igen.

    De bedste ønsker herfra.

    Søren

  4. Hej Søren

    Tak for dit svar, selv om det måske ikke var det jeg havde mest lyst til at høre.

    Jeg vil dog tage dit råd til mig, og se om jeg kan holde mig fra den første som du skriver, selv om dte nok bliver svært, vil jeg gøre et forsøg.

    Jeg elsker jo som sagt min familie, og jeg ved at de ikke kan leve med mit fulderi i længden.

    Hilsen

    Jens

  5. Hej Jens og Søren

    Jeg tillader mig at blande mig i debatten, for jeg har det nøjagtig lige sådan som Jens beskriver.

    Jeg kan gå flere uger uden at drikke en dråbe, men når jeg begynder at drikke tager fanden ved mig, og det er som jeg ikkekan få nok.

    Først kommer jeg op at skændes med folk, og til sidst falder jeg i søvn.

    Jeg har et godt job, som jeg passer, og mange kalder mig en kontrolfreak, og jeg passer slet ikke billdet på en alkoholiker. Men der er jo alligevel noget galt når jeg drikker mig i hegnet gang på gang.

    Har I et råd til mig, jeg vil jo allerhelst lære at drikke helt almindeligt.

    Venlig hilsen

    Henrik

  6. Hej Henrik

    Jeg kan godt forstå at du ikke bryder om at tænke på dig selv som alkoholiker – de fleste har billedet af en alkoholiker som en socialt belastet dranker, der starter dagen med abstinenser og morgendrikkeri.

    Men det er vigtigt at forstå, at når vi benytter ordet alkoholiker i behandlingsregi, så har det intet at gøre med social status. uddannelse, arbejde men det betegner en person der lider af alkoholisme, som altså opfylder nogle helt specifikke diagnosekriterier. Alkooholafhængighed rammer høj som lav – undersøgelser viser, at det faktisk rammer høj mere end lav.

    Et af alkoholismens vigtigste kendetegn er kontroltabet – det fænomen som du beskriver som, at du “drikker dig i hegnet” når du først begynder at indtage alkohol. Dvs. der er nogen personer – måske omkring 10% af danskerne – der har det sådan; at alkoholindtag udløser en voldsom trang efter mere alkohol. Forskere peger på, at det skyldes en skade i frontallapperne, hvilket betyder at det ligger uden for psykens og viljens kontrol.

    Al erfaring siger, at har man først udviklet kontroltab, så er det et kronisk fænomen, dvs. det bliver ikke anderledes, heller ikke efter længere tids ædruelighed.

    Så uanaset hvad vi end kalder det, så tyder dit indlæg på, at din eneste måde at sikre dig mod at du drikker dig for beruset, kommer op og skændes og ender med at falde i søvn, er at lade den første genstand stå – sorry, men jeg tror det er sådan det er.

    På den anden side, er det sagtens muligt at leve et godt og spændende liv uden alkohol – det er der masser af danskere der gør.

    Held og lykke med det

    Venlig hilsen

    Søren

Skriv et svar

